Dalarna

Vad är det för speciellt med Dalarna egentligen? Det är ju helt fantastiskt! Lika vackert sommar som vinter.

Vi har varit i Rättvik och Falun på blixtvisit. S farbror K fyllde 85 år och firade hos sin dotter i Falun. Vi var där på en jättetrevlig middag. God mat och trevligt sällskap.

Vyn när man kommer in mot Rättvik från Faluvägen är helt enorm. Man kommer åkande ganska högt och ser Siljan med berg bakom. Nu när jag såg det blev jag nästan rörd. Helt sjukt, men så vackert var det. Jag vet inte hur många gånger jag varit i Dalarna, men det är MÅNGA och jag blir lika tagen varje gång jag kommer dit.

Hade jag inte familj och jobb här tror jag att jag skulle kunna bo där!

Visst finns det många vackra platser i Sverige, det gör det visst. Men Dalarna är HELT överlägset!

Kommentarer
Postat av: Madde

Köp ett hus där. INTE ett permanent hus, du skulle bara våga flytta från gården.. Men ett litet falurött semesterhus:) Jag kommer! Fredde med:)

2008-11-01 @ 20:24:30
URL: http://www.madeleineengstrom.blogspot.com
Postat av: Madde

Köp ett hus där. INTE ett permanent hus, du skulle bara våga flytta från gården.. Men ett litet falurött semesterhus:) Jag kommer! Fredde med:)

2008-11-01 @ 20:25:25
URL: http://www.madeleineengstrom.blogspot.com
Postat av: Carro

Å så vi förstås!!!=)

2008-11-02 @ 10:46:50
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Storas

Äntligen....det har jag sagt i MÅNGA år,

men ingen har förstått......

2008-11-04 @ 07:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0