Vinter

Jag trodde väl aldrig att jag skulle säga att jag tycker att det ska bli mysigt med vinter (fråga mig igen i mars).  Men det tycker jag faktiskt. Men då menar jag RIKTIG vinter. Att man VET att det är vinter.

Vägarna blir bättre på alla sätt. Här där vi bor är det urusla vägar. Gropiga och eländiga. När snön kommer så täcks åtmindstonde hålen över. När det är snö så ser man bättre kanterna på vägen också.

Snö och kanske minus fem grader. Då kan man var utomhus och ändå tycka att det är helt ok.

Julen...Då MÅSTE det vara snö. Mörkt och många levande ljus. Mys!

Vinter och regn är inte kul. Igår gjorde vintern ett försök. Ett försök som misslyckades totalt. Regn och minusgrader. Inte bra. Underkylt regn på morgonen. Jag fick stanna hemma en stund på morgonen. Hade hoppats på att sandbilen skulle komma. Men det gjorde den ju så klart inte. Vid 9-tiden gav jag upp och åkte iväg. Jättehalt här i byn. Tur man har bra vinterdäck. Det gick bra. Det var ljust och jag tog det försiktigt.

Idag snöar det igen. Riktiga stora flingor. Jag hoppas att det inte övergår i regn. Just nu är det vitt och fint och faktiskt lite julstämning. Längtar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0