Dåligt samvete

Alltid när jag blir sjuk får jag dåligt samvete. Dåligt samvete för att jag inte kan jobba. Jag vet att det är fel att tänka så, men så är det. Jag ska liksom "skynda" mig att bli frisk.

Jag fattar inte varför! Väntar jag på en tapperhetsmedalj om jag går till jobbet, eller vad? Jag VET att ingen tackar mig för att jag går och jobbar fast jag är sjuk. Jag vet att jag inte är oumbärlig. Jag vet verkligen allt det där. Men ändå...

För snart fyra år sedan så dundrade jag in i väggen. Bestämde mig då för att lyssna på kroppen och börja vara mer rädd om mig. Ändå har jag varit där på kanten några gånger efter det och liksom tittat ner. Jag är jätteduktig på att tala om för andra att de ska vara rädda om sig (känner ni igen er barn?), men själv så ska man liksom vara "duktig".

Jag blir arg på mig själv, men det är så himla svårt...

Kommentarer
Postat av: Carro

Som du brukar säga till mej: Inse hur LÅNGT du kommer bara genom att förstå att du inte behöver tvinga dej till jobbet när du är sjuk! Hade det vart några år sen, då hade du GARANTERAT suttit där! Min DUKTIGA mamma! Ta det lungt och krya på dej. Jobbet gör några (NÅN) annan!KRAM!

2008-10-22 @ 14:45:27
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Madde

Ta det lugnt mammsen. Hälsan går först. Å miun går inte under för att du är sjuk.. Känner du igen de här orden?? ;) Hihi! Krya på dig mamms! kram

2008-10-22 @ 22:32:23
URL: http://www.madeleineengstrom.blogspot.com
Postat av: Britt-Inger

Carina

Ta det lugnt stressa inte iväg till jobbet förrän du känner dig redo för det.

Men visst är det tomt när du inte är här, ser fram emot att du sitter här snart igen.



kram

Britt-Inger

2008-10-24 @ 13:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0