Helg igen!

Jaha, så var det helg igen då! Hur fort kan en vecka gå egentligen? Nu är det visserligen "bara" torsdag, men ändå.

Jag är fortfarande på mitt arbete. Ganska ensamt kan jag säga. Jag har snart vinkat av alla arbetskamrater. Sett till att önska dem trevlig helg och att de har kommit iväg ordentligt...

Om en och en halv timme får jag också gå hem. Skönt! Då ska jag åka hem, grilla med sambo och dricka lite vin och så småningom gå och titta på byns majbrasa. Mysigt!

Jag HOPPAS att det blir så fint väder som de har lovat i helgen. Känns som det finns hur mycket som helst att göra hemma nu. Det är den här årstiden som man inte vet om man ska vara inne eller ute och greja. Helst ute om det är fint väder, men det som finns inne att göra blir ju liksom inte automatiskt gjort det heller...Ta undan tjocka kläder, fixa lite med blommorna, skitiga fönster som behöver putsas, mm, mm, mm. Pust, hur mycket som helst!

Men det är härligt! Grönskan börjar synas nu. Doftar gör den också. Pollen finns det också nu! Det känns! Även i näsa och ögon!


Trevlig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0