Tanten

Nu är det bekräftat: Jag ÄR en tant!

Igår betedde jag mig verkligen som en tant. Vi hade ju besök av den gamla mannen och hans sonson. Jag kokade kaffe. Jag dukar fram koppar och frågar barnbarnet om han dricker kaffe och han svarar ja. Då hör jag mig själv säja, helt i onödan:"Ja, man vet ju inte hur det är nu för tiden, det är ju så många ungdomar som inte dricker kaffe!"

Varför? Vilken onödig kommentar! Och vilket sätt att uttrycka sig på! Jag hörde liksom mig själv säja det, fast jag egentligen inte ville! Vad hände?

Jag måste ha blivit smittad av den gamla mannens sätt att uttrycka sig.

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahah!!! Jag skrattade för mej själv imorse när jag kom på det där..Så jäkla onödigt, verkligen! ;)

2009-08-01 @ 14:52:09
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0