Dåligt samvete

Jag lider av dåligt samvete! Det känns som att det nästan alltid finns något att ha dåligt samvete över.

Nu har snart hela den här helgen gått. Den har, som vanligt, varit fullbokad. Inte stressig, men fullt upp. Och även om jag har fått det mesta som jag tänkte mig att göra gjort, så känns det ändå som att jag borde ha gjort något mer. Ringt någon, träffat någon, gjort något mer osv. Varför är det så?

Dagarn och veckorna rusar fram. Under veckorna hinner och orkar man inte så mycket efter jobbet. Hem, laga mat och fixa lite. Sedan är orken oftast slut. Man hinner och orkar inte umgås så mycket med folk, inte göra så mycket. Sedan när helgen kommer så är det fullt upp då också. Och ändå så har jag oftast den där känslan...Borde.

Jag kommer att driva mig själv till vansinne om jag inte kan jobba bort den här känslan. Varför ska det behöva vara så här? För höga krav på mig själv, kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0