Mössa

Jag har upptäckt ett, för mig i alla fall, klart underskattat klädesplagg. Mössan. Flera år efter alla andra så klart.

Jag har i många, många år tyckt att jag inte kan ha mössa. Först var det väl av ren tuffhet som jag inte kunde ha den och sedan tyckte jag att jag hade ett på tok alldeles för stort huvud.

Jag gick utan mössa och med huvan uppfälld. Ville inte heller förstöra frisyren. Vilken frisyr?

Tyckte länge, länge att det var alldeles utmärkt att ha huvan uppfälld. Tills jag började svettas. Har jag tagit en längre promenad med huvan uppfälld ser det ut som om jag har varit ute med blött hår. Helt otroligt!

Nu är jag så gammal att jag struntar i att jag har västernorrlands största huvud. Jag tar min promenad. Med mössan på.

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Det är aldrig för sent......

2009-02-09 @ 12:32:48
Postat av: Carro

Haha!!! Du har INTE Västernorrlands största huvud, det har vi diskuterat tusentals gånger. Å fårn å med i morron har du frisyr igen =))

2009-02-09 @ 18:18:41
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Madde

Haha, du är inte klok!!! På med mössan nu:)

2009-02-09 @ 20:30:44
URL: http://www.madeleineengstrom.blogspot.com
Postat av: terttu

Emil och jag tycker det också,på med mössan.

Hälsningar Emil och dagmatte.

2009-02-10 @ 11:23:21
Postat av: Iris

Visst är det konstigt detta med möss syndromet. Man borde ju vara mer rädd om sin egen "hårddisk".

Men jag är likadan. Har till och med svårt att ha mössa i ladugården vilket säkert skulle rädda mig från alltför många hår-tvättar. Man kan ju inte lukta kossa när man ska vistas bland vanligt folk.

2009-02-11 @ 09:24:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0