Stackars

Stackars, stackars småfåglar. Jag tycker så otroligt synd om dem nu när det är så kallt. Tänk vad de ska frysa. Fy!

Jag tvingar mig själv att gå ut varje dag trots kylan. Men de små stackars är tvingade att var ute! Tänk dig själv, BARFOTA!

Dom äter och äter. Bara energin som går åt till att äta måste ju vara svår att ersätta.

Men kvittrar det gör dom. Nu när jag sitter och skriver så har jag en björk utanför fönstret. I den sitter hur många småfåglar (vet ej vilken sort) som helst och de kvittrar så det hörs in. Om man blundar kan man tro att det är sommar, så låter det.

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha! Jag tror bestämt att det är någon som börjar orka fundera igen:) Sol i sinne;) Kan du inte börja virka sockor åt dem då? Till deras bara fötter..

2009-02-03 @ 11:07:34
URL: http://www.madeleineengstrom.blogspot.com
Postat av: Carro

Mamms! Glöm inte TAKDROPP!!! Här droppar det på fönsterblecket, ett UNDERBART ljud!!Å jag håller med Madde. Börja virka till de små liven nu när du är hemma ;) Solen gör underverk med våra frusna själar!Även om man ständigt älskar, så älskar man ÄNNU mer när solen behagar att skina. NJUT!

2009-02-03 @ 13:39:36
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0