Spöktjejen

Det bor ett spöke hos oss. Ett tjejspöke. Hon är ca 12 år gammal, liten och späd och har mörkt långt hår delat i mittbena.

Jag skulle vilja veta vad hon vill. Vem hon är. Jag blir så nyfiken! Hon är inte på något sätt otäck. Stillsam och lugn. Det är bara jag som sér henne. Och alltid på natten. Härom natten var det dags igen. Jag vaknade till och hon satt på min sängkant. Längst ner i fotänden och med ryggen mot mig. Hon var klädd i något mörkgrönt och hade håret utslaget. Det var synd att hon inte hade ansiktet vänt mot mig, så att jag hade kunnat se hur hon såg ut. Hon har aldrig tidigare varit så nära.

Ofta ser jag henne stående i något hörn i sovrummet på natten. Alltid tyst och stilla. Det känns alltid lugnt omkring henne.

Jag hoppas att hon inte misstycker att jag berättar om henne så här. Men det tror jag inte. Hon verkar inte missnöjd eller olycklig eller arg eller något sådant. Jag undrar bara vad hon vill?

Kommentarer
Postat av: Sara

Va är det sant?! Va häftigt fast lite läskigt... Jag skulle nog bli så rädd om jag såg nåt sånt, fast vilken tur att du inte blir det och att hon inte verkar arg på nåt sätt..! När såg du henne första gången?

Ha det bra!

kram

2009-01-11 @ 22:08:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0