Fårskocken

Ett nytt pittoreskt inslag i byn: En fårskock!

Först så kom den första delen av skocken. En udda grupp som håller till i samma hörn som när de kom för en vecka sedan. Har inte hört ett enda bä från dem. Skumma typer! Håller sig för sig själva, rymningsbenägna. Inget att lita på. Det känns som om de smider planer där borta i hörnet.

Igår hämtade S och jag fyra trevliga figurer i Kramfors. Tre "vanliga" och en svart. Av någon anledning hyser jag varmare känslor för den svarta...Undrar varför?

Myyycket trevligare känns de. Bäar och betar och rör på sig. Ser gemytliga ut. Mycket förtjusta i brödkanter och hårdbröd.

Det blir en spännande tid framöver. Kommer de två grupperna att mötas? Vad händer då? Kommer de att bli så att man kan prata med dom? Ja, jag väntar mig kanske inga svar, men ändå. Blir de tama?

Fortsättning följer. Kanske kort också...

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag kommer redan till veckan och tittar på dom live! Detta låter som nåt man måste följa =)

2009-06-04 @ 22:01:26
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0