Mygg

Jag hatar mygg! Kan någon tala om för mig varför myggen måste surra runt öronen på en när man ska sova?

Man fäktar runt lite och det blir tyst. En liten stund, medans myggen sitter och lurpassar tills man kommer till ro. Då slår den till igen. Eller så slår den till, tyst och skoningslöst.

Jag blir fruktansvärt myggbiten. Myggen måste älska mitt blod. De första betten för sommaren är de värsta. Stora, stora och vansinnigt kliande. För tillfället har jag massor med bett på benen. Snyggt! Stora, röda, lite sönderkliade.

Vissa människor blir inte alls myggbitna. Och vissa får bara små löjliga prickar. Kanske tre stycken på en hel sommar. Ha, jag har säkert, utan att överdriva, tjugo bett på benen.

Vad beror det på? Varför är det en sådan stor skillnad? Jag har alltid haft besvär med betten.

Myggdrottningen, det är jag det!

Kommentarer
Postat av: Madde

Testa att ta en allergitablett och se om det blir bättre. På natten kan du även smörja med hydrokortison på dem. Men smörj INTE när du ska gå ut och vara i solen.

2009-06-24 @ 12:56:00
URL: http://madeleineengstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0