Världens bästa fikarum

På mitt jobb har vi världens bästa fikarum. Helt otroligt!

Varje vecka har vi en köksvärd. Den personen sköter om att se till att rummet ser ok ut. Dessutom, det bästa av allt, en dag i veckan bjuds det på fikabröd. Valfritt. Allt från mackor, bullar, hembakt eller köpt. Hur mysigt som helst. Julgran och ljusstake vid jul. Levande ljus. Påskgodis.

Idag var det dags igen. Personen i fråga som var värd hade bakat i fikarummet! När man kommer in så möts man av doften av nybakat. I ett fikarum på arbetsplatsen! Fantastiskt!

Det känns som att komma hem till någon på fika. Detta rum har räddat mig många gånger. När man har känt sig trött och less och bara får komma dit och sätta sig en stund. Ta en kopp kaffe och kanske läsa tidningen. Prata några ord med någon som sitter där.

Jag har haft många olika fikarum under mitt arbetsliv, men inget som liknar detta. Trevliga människor, trevlig atmosfär. Helt perfekt!

Kommentarer
Postat av: Iris

Det där med fikarum är viktigt. Jag älskar vårat nere i ladugården. Där kan man krypa undan ett tag om man typ väntar på en kalvning eller bara vill kolla datorn och så står kaffebryggaren alltid på. Men det där med att man har en vecka var tycker jag låter som en ypperlig idè . . . Fast knappast att det skulle funka på denna arbetsplats. Jag diskar , dukar på och av, kokar oftast kaffe osv. Fel arbetsfördelning!!! Hoppas du får en suuuuperhärlig semester!

2009-06-25 @ 12:27:16
Postat av: Carro

HÄRLIGT med positiv anda trots jobbvecka mamms!! Det gillar jag <3

2009-06-25 @ 19:30:11
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0