Vad är meningen?

Är det inte meningen att man ska vara sjukskriven för att man inte riktigt orkar med sin ordinarie sysselsättning?

Nu ska väl inte jag klaga,  jag vet att det finns dom som har ett rent h-vete när de är sjukskrivna.

Men, i alla fall! Först var jag ju heltidssjukskriven. X antal veckor. Sedan, i samråd med läkare (kors i taket), började jag arbeta 50 %. Fick förlänga per telefon, fick läkarintyget hemskickat.

I måndags ringde jag VC för att jag, på eget bevåg, ville gå upp i tid till 75%. Blev lovad att få ett intyg hemskickat. Har inte hört något på hela veckan. Inget sjukintyg, inget telefonsamtal. Undrar läkaren över något? Är det något problem?

Jag blir så trött! Varför kan det inte bara flyta på!?Skicka hem intyget och låt mig kämpa på  för att komma tillbaka! Gissa vad jag kommer attt fundera över i helgen?

TACK OCH LOV har det (hittills i alla fall) flutit på bra med FK! Jag är mycket förvånad!

Det är nog jobbigt att inte orka med fullt ut, låt det åtminstonde flyta på med alla papper som behövs. Dem är MÅNGA!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag fick mina pengar för sjukskrivningen PRECIS den 25 Mars. Så jäkla snabbt jobbat av FK, helt brydd!!

2009-03-28 @ 09:45:19
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Iris

Jo tänk om man fick vara sjuk i lugn och ro så att man orkade bli bättre. Ofta är det så att när man har nog jobbigt med att må dåligt då ska man slita för att få typ intyg och såna saker. Det är precis som om man inte är trodd. När en människa säger att hon/han är dålig då är det så och då ska omnämnda person få ALL den hjälp som behövs för att bli frisk igen. Så det så. Fortsätt och krya på dig.

2009-04-01 @ 14:05:17
Postat av: Carro

NU är det dax för ett uppåt-inlägg här!! Skriv om påsken som väntar, restaurangbesöket med gullSteffe eller om att snön tinar och att solen skiner stundtals. Om renovering eller stugan. Punkt.

2009-04-02 @ 12:08:36
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0