Ledig dag

Idag har jag en ledig dag. Semester. Jättelyxigt! Tänk att det känns så lyxigt att var ledig en vardag.

Jag ska ta med mig min mamma och åka ut till Birsta och shoppa lite. Gå runt och titta lite, handla och fika så klart. Få se om hon har några egna ideer om vad hon vill titta på. Hoppas det.

Egentligen skulle jag vilja ha en ledig vardag i veckan. Tänk vad skönt det skulle vara. Inte för att vara hemma och ligga på soffan och läsa. Eller, jo förresten, det också. Men tänk att kunna uträtta saker under dagtid. Speciellt på vintern tror jag att man skulle uppskatta att kunna göra det.

Men det är ju det här med pengarna. Nu är man ju van att ha en viss summa att röra sig med. Det skulle kanske vara svårt att få ännu mindre pengar. Det tål att tänka på. Och att räkna på.

Kommentarer
Postat av: Annelie i Nrkg

Hittade hit via Carros blogg.=)

Kolla med arbetsgivaren om 10h dagar 4 dar i veckan. Så jobbar jag och det resulterar i långhelg (fre tom månd) var 5:e vecka.=)



Grattis till det kommande barnbarnet!=)

2009-05-19 @ 14:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0