GPS

Helt plötsligt känner jag mig tvungen att blogga än en gång idag!

Jag har just tittat en stund på Skavlan på TV. Där var Sissela Kyle en av gästerna. Henne gillar jag f.ö jättemycket!

Hon pratade om att hon hade ett jättedåligt lokalsinne. Och jag kände igen mig jätteväl! De som känner mig kan intyga att så är fallet. Jag har liksom aldrig lärt mig att känna igen vad som är norr och söder.

Jag har ABSOLUT ingen känsla för väderstreck! Det är helt otroligt. Jag vet verkligen inte åt vilket håll jag ska vända mig!

Ett exempel: I somras var vi till Göteborg. Jag skulle läsa kartan. På väg in till Göteborg är det liksom inget som stämmer. Stadsdelarna stämmer inte alls. Varför? JAG HAR LÄST KARTAN FRÅN FEL HÅLL! Det är faktiskt sant! JAG MÄRKER INGENTING!

När vi är ute och åker bil kan jag fråga:Har vi åkt här förut? Jaa! Jag känner inte alls igen mig! Det är nästan otäckt!

Inne i stora affärer (gallerior) får jag verkligen tänka mig för:Nu går jag till vänster, tre trappor ner, till vänster, höger om osv. Annars hittar jag inte ut!

Det är inte konstigt att jag verkligen hatade att orientera i grundskolan!

F.ö kan jag tala om att jag numera har en GPS i bilen och att jag är nästan barnsligt förtjust i den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0