Grå vardag

Nu är det verkligen grå vardag. Vart tog sommaren vägen? Jag tror inte att jag riktigt fattar att det snart är vinter.

Det är kolsvart när man vaknar. Mörkt när man åker till jobbet. Ofta lite frosthalka. Man jobbar på under dagen och hinner knappt märka om solen skiner eller om det är regn eller snö. Så åker man hem. Mörkt igen. Snart är det november.

Men, på något sätt är det ju så här det ska vara. Det hör liksom till. Precis som det hör till att det ska vara varmt och soligt på sommaren.

Jag undrar om man ändå inte mår bäst av att det växlar? Lite sommar, lite höst, lite vinter?! Även fast man klagar och tycker att det är jobbigt med mörker, med kyla osv.

Jag tycker så. Åtmindstonde när jag är på bra humör...

Kommentarer
Postat av: Madde

Bra att du är på bra humör iaf. Vi ses imorgon :)

2010-10-27 @ 11:03:41
URL: http://www.madeleineengstrom.wordpress.com
Postat av: Emma (vintdrickar'n)

Du dricker för lite vin och äter för lite choklad ;)

2010-10-27 @ 13:32:26
URL: http://emmastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0